شناسهٔ خبر: 178469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد؛

تامین ۶۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری برای خرید ماشین آلات سنگین برای گیلان

جلسه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تامین ۶۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری برای خرید ماشین آلات سنگین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، از تأمین مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات سنگین خبر داد و اعلام کرد: این ماشین‌آلات در مرحله حمل و ترخیص هستند و ان‌شاءالله طی ماه آینده به ناوگان این اداره کل اضافه خواهند شد.

نیک فهم افزود: انجام عملیات راهداری نیازمند نیروی باتجربه و ماشین‌آلات مجهز است. از ابتدای امسال تا پایان شهریور، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی و ۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات سنگین هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ضریب فرسودگی بالای ماشین‌آلات راهداری به دلیل مأموریت‌های متعدد و عمر بالا، این موضوع را یکی از مهم‌ترین چالش‌های ارائه خدمات راهداری عنوان کرد و گفت: با خرید این تعداد ماشین‌آلات سنگین، خدمات‌رسانی در استان بهبود خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری استان را ۲۳ سال ذکر کرد و افزود: طی امسال برای اورهال، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.